Deze geschiedenis begon omdat ik al van baby af aan
opgegroeid ben met Mini`s. mijn vader reed er in 1966/67 ook al mee.
Hierdoor ben ik zelf na het behalen van mijn autorijbewijs op 23 jarige
leeftijd ook Mini gaan rijden. Eerst een blauwe 850 uit 1980 (kenteken
GB-24-ZT). Deze onderhanden genomen door er zelf sideskirts en spatbord
verbreders aan te lassen, en Renault 5 bumpers aan tepassen als
voor/achter bumper. 1275cc Allegro motor erin. Dit was in 1989.
Hierna in 1991 een nieuwere mini gekocht van 2˝jaar oud, die ik nu nog
heb. In 1996 een kronkel in mijn hoofd gekregen om een Mini op te
knappen. Aangezien ik ook al diverse motoren opgeknapt heb moest een
auto ook wel lukken. Deze 1976er pickup was na strippen zo rot dat het
beter was een andere carroserie te kopen, wat in 2000 gebeurde, een
1967er MK1 pickup. Uit de UK geimporteerd. Dat bleek lastiger dan ik
dacht en daarom toen maar het Mini Centre in Huissen ingeschakeld waar
ik al jaren vaste klant was. |
|||
![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
|
|
|
De cabine, MK1 carroserie. Let op het gat voor de schakelpook. |
Laadvloer bleek nog in perfekte staat te zijn. |
Gestript, klaar voor de stralerij. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Laatste drie foto`s hierboven, laswerk is helemaal klaar, in
de epoxie-coating, en compleet gespoten.
Kleur is "Whitehall beige" zoals hij orgineel in 1967 geleverd is. Alleen is het
gat voor de schakelpook
verplaatst naar de plaats voor "remote change", dit ivm dat ik al een compleet
gerestaureerd blok compleet
met versnellingsbak klaar had staan voor de oude carroserie die niet is
doorgegaan.
Jammer dat ik dat blok al klaar had, anders was hij helemaal orgineel geworden.
|
|
|
|
|
|
Gegevens van de auto wat er zoal
in zit: |
||
Gezocht: MK1 achterbumper, dit is een bumper uit 1 stuk over de gehele achterkant van de Mini.
|
|
Met dank aan Remon (Lowrida) voor het perfekte laswerk dat hij geleverd heeft om deze Pickup weer in beter dan nieuwstaat te krijgen. |
Eeuh,.....hij is nog steed niet 100% klaar, is een tig-jaren projekt. Hij staat lekker warm in de garage waar ik hem iedere dag zie staan,..dat wel.
PA2MRX©2014